SPOŁECZNA INSPEKCJA PRACY W POLICJI W DOBIE KRYZYSU!!!
W związku ze stwierdzanym obiektywnie pogarszaniem się warunków pełnienia służby przez policjantów w rożnych działaniach, co przejawia się fatalnym stanem większości obiektów i wyposażenia będącego w użytkowaniu Policji, brakiem podstawowych środków potrzebnych do realizacji codziennych podstawowych zadań oraz złą sytuacją w obszarze medycyny pracy (służby), zachodzi konieczność podejmowania skutecznych działań przez Społeczną Inspekcję Pracy NSZZ Policjantów. Działania te winny przeciwdziałać negatywnym zjawiskom, które objawiają się obecnie w postaci niezadowolenia, frustracji i poczucia zwątpienia, co do słuszności wykonywania oraz trafności wyboru zawodu (służby) policjanta (zwłaszcza wśród młodych policjantów). Zaistniała sytuacja ma już dość często przełożenie na jakość pełnienia służb przez policjantów.
Jeśli ma się na uwadze, skuteczne i harmonijne poprawianie warunków służby policjantów, to niezbędnym czynnikiem jest aktywna, rzeczowa działalność Społecznej Inspekcji Pracy na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej poszczególnych jednostek Policji. Wskazania SIP Policjantów winny być poważnie traktowane jako zadania do bezpośredniej realizacji. Odkładanie ich wykonania w czasie z różnych powodów będzie tylko potęgować złą służbę i niezadowolenie. Rolą wszystkich ogniw struktury NSZZ Policjantów jest aktywne oddziaływanie na proces poprawiania warunków służby mimo ograniczonych środków rzeczowych i finansowych. Niezbywalnym obowiązkiem NSZZ Policjantów jest wyraziste ukazywanie gremiom kierowniczym istniejącego stanu oraz domaganie się skutecznych działań naprawczych w trosce o Policjanta i dobro kraju jakiemu ma on obowiązek służyć.
Konsultant
Zarządu Głównego NSZZ Policjantów
ds. BHP i Medycyny Pracy
/-/ Lucjan Dutkiewicz