Informacja Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego z kontroli warunków służby , pracy w Komisariacie Policji Poznań Grunwald w dniu 25 lutego 2008 roku.
W toku wykonanych czynności stwierdzono co następuje:
1. Policyjna Izba Dla Osób Zatrzymanych;
• porysowane ściany,
• ruchome przedmioty w przedsionku (biurko, krzesło, stół, wykaz sprzętu w obudowie szklanej wiszący na ścianie) stanowią potencjalne zagrożenie dla policjantów doprowadzających osoby przeznaczone do osadzenia w izbach,
• wykaz sprzętu kwaterunkowego wiszący na ścianie wg stanu na dzień 8 grudnia 2003 roku jest niezgodny ze stanem faktycznego aktualnego wyposażenia,
• brudne ściany w przedsionku
2. Siłownia ;
• odpadające powłoki farby ze ściany na stanowisku prysznicowym,
• odpadające powłoki farby z sufitu,
• wyeksploatowana wykładzina podłogowa,
• uszkodzona (rozdarta) derma na siedzisku przy urządzeniu do ćwiczeń wysiłkowych,
• istnieje wątpliwość w zakresie pełnej sprawności urządzeń do ćwiczeń wysiłkowych (dopuszczenie przedmiotowego sprzętu powinno zostać potwierdzone wymaganym atestem),
• widoczne pęknięcie poziome na ścianie,
• w przyziemiu w obrębie siłowni znajduje się nie zagospodarowany sprzęt kwaterunkowy tj. element składowy szafy kancelaryjnej , fotel miękki.
3. Pojazdy;
• samochód służbowy marki POLONEZ oznakowany posiada przebieg ok. 170 tysięcy km i jego stan wyeksploatowania powoduje , że zachodzą poważne obawy co do zapewnienia wymogów bezpieczeństwa podczas jazdy w warunkach pościgowych oraz konieczności alarmowego dojazdu do miejsca zdarzenia,
• pozostałe dwa pojazdy marki POLONEZ nie oznakowane posiadają nadmierne przebiegi a ich stan wyeksploatowania wpływa na obniżenie możliwości pełnego wykorzystywania do realizacji zadań policyjnych.
4. Szatnia dla dzielnicowych;
• brak obudowy na punkcie świetlnym,
• zdeformowane szafki metalowe,
• brak wymaganej ilości miejsc do siedzenia w stosunku do ilości szaf odzieżowych,
5. Sanitariat męski II piętro;
• odpadające powłoki farby ze ściany
6. Pomieszczenie służbowe nr 07 stanowiące siedzibę zespołu ds. wykroczeń ;
• lokalizacja pomieszczenia (w przyziemiu) poniżej poziomu gruntu powoduje, że jest ograniczony dopływ światła naturalnego, a policjanci pracują w takich warunkach przez 8 godzin,
• w pomieszczeniu znajdują się pozostałości zabudowy i wyposażenia pochodzącego z byłego bufetu, który funkcjonował w minionych latach,
• brak obudowy na punktach świetlnych,
• wyeksploatowany parkiet na podłodze,
• wyeksploatowane krzesła,
7. Klatka schodowa prowadząca do Zespołu Wykroczeń ;
• na ścianie widoczny grzyb
8. Widoczne ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do
komisariatu.
Z A L E C E N I A
1. Zalecam przeprowadzić ocenę siedziby policyjnej izby zatrzymań pod kątem obowiązujących wymogów oraz usunąć wyposażenie mogące stanowić jakiekolwiek zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.
Termin realizacji – 15 marca 2008 roku
2. Zalecam przeprowadzić ocenę siłowni i zaplecza sanitarnego oraz sprzętu służącego do ćwiczeń fizycznych.
Termin realizacji - 15 marca 2008 roku
3. Zalecam przeprowadzić ocenę pojazdów marki POLONEZ oznakowanych i nie oznakowanych pod kątem przydatności dla potrzeb Policji.
Termin realizacji – 15 marca 2008 roku
4. Zalecam uzupełnić brakujące obudowy na punktach świetlnych w całym budynku.
Termin realizacji – 15 marca 2008 roku
U W A G I
1. Zwracam uwagę na potrzebę dokonania oceny budowlanej obiektu i opracowania planu poprawy warunków.
2. Zwracam uwagę na potrzebę wyposażenia szatni dla dzielnicowych w wymaganą ilość miejsc do siedzenia.
3. Zwracam uwagę , że warunki panujące w siedzibie zespołu ds. wykroczeń (pomieszczenie 07) były poruszane podczas kontroli przeprowadzonej w dniu 11 grudnia 2008 roku i do chwili obecnej nie uległy żadnej poprawie.
4. Zwracam uwagę ,że ubytki w nawierzchni asfaltowej drogi dojazdowej do komisariatu mogą stanowić przyczynę uszkodzenia pojazdów poruszających się na tym odcinku.
asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz