ZARZĄD WOJEWÓDZKI NIEZALEŻNEGO SAMORZĄDNEGO ZWIĄZKU ZAWODOWEGO POLICJANTÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO
Kontrola KMP Kalisz

 

Pan 
nadinsp. mgr Henryk Tusiński

Wielkopolski Komendant Wojewódzki Policji
w Poznaniu

Zgodnie z planem pracy Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. wielkopolskiego w dniu 30 maja 2007 roku przeprowadzono kontrolę warunków służby , pracy w Komendzie Miejskiej Policji w Kaliszu przy ul. Jasnej nr 1 – 3 .

 W toku wykonanych czynności ustalono co następuje ;

I. Budynek przy ul. Jasnej nr 3.

1. Sanitariaty  w całym budynku nie posiadają prawidłowej wentylacji, aktualnie występuje zaduch i bardzo nieprzyjemny zapach oraz zagrzybienie,
2. W sanitariatach znajdują się brudne ściany i sufity oraz odpadające płytki ze ścian,
3. Występują przypadki niewystarczającej ilości papieru toaletowego,
4. Niewystarczające ilości artykułów biurowych ( papieru do drukarek, tonerów),
5. Z powodu nieszczelnego dachu woda podczas opadów atmosferycznych  przedostaje się do pomieszczeń służbowych .
6. Odpadający tynk z elewacji zewnętrznej,
7. W siedzibie WTO brak szatni , aktualnie szafy odzieżowe znajdują się na korytarzu co ogranicza możliwości ewakuacyjne w przypadku zaistnienia pożaru,
8. W korytarzach znajduje się wyeksploatowana posiadająca liczne uszkodzenia wykładzina podłogowa ,
9. Do pomieszczeń od strony południowej jest ograniczony dopływ światła naturalnego z powodu blisko rosnących drzew. Aktualnie osoby pracujące w tych pomieszczeniach przez 8 godzin lub 12 godzin ( służba dyżurna ) zmuszone są do przebywania przy sztucznym oświetleniu,
10. W szatni Sztabu Policji drzwi odzieżowe nie posiadają otworów wentylacyjnych,
11. W siedzibie Sztabu Policji podczas intensywnej pracy urządzeń oraz większej ilości osób prowadzących rozmowy za pośrednictwem sprzętu łączności radiowej  występuje zbyt głośna atmosfera pracy co powoduje dyskomfort i zakłócenia, 
12. W policyjnej izbie dla osób zatrzymanych w szatni powłoki farby odpadają z sufitu i ścian oraz występują braki w miejscach siedzących w stosunku do ilości szaf odzieżowych, ponadto jest wyeksploatowana wykładzina podłogowa
13. W pomieszczeniu socjalnym PDOZ powłoki farby odpadają  ze ścian i sufitu , brak wentylacji , a na wyposażeniu znajduje się wyeksploatowany sprzęt kwaterunkowy,
14. Pojazdy służbowe , a zwłaszcza Polonezy posiadają nadmierne przebiegi oraz są wyeksploatowane w takim stopniu, że nie zapewniają wymogów bezpieczeństwa podczas realizacji zadań przy wykorzystaniu jazdy alarmowej.                                                   15. Niewystarczające środki przeznaczane na medycynę pracy.

II. Budynek przy ul. Jasnej nr 3 .

1. Technika Kryminalistyczna;
a) brak ubrań oględzinowych,
b) niewystarczająca ilość kurtek przeciwdeszczowych,
c) brak środków technicznych na wyposażenie walizek kryminalistycznych,
d) brak oryginalnych torb reporterskich,
e) wyeksploatowane biurka, krzesła, stoły itp.

                                         Z  A  L  E  C  E  N  I  A

1. Zalecam przeprowadzić ocenę budowlaną z uwzględnieniem wymogów ochrony przeciwpożarowej obiektów stanowiących siedzibę Policji w  Kaliszu przy ul. Jasnej nr 1 - 3.
    
                                                   Termin realizacji – 20 czerwca 2007 roku

2.Zalecam przeprowadzić ocenę wyposażenia techników kryminalistycznych oraz uzupełnić brakujący sprzęt i środki.

                                                  Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku

3.Zalecam przeprowadzić ocenę pojazdów służbowych marki Polonez pod   kątem przydatności dla potrzeb służbowych Policji.


                                                  Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku

4.Zalecam przeprowadzić kosmetykę drzewostanu od strony parku , który aktualnie ogranicza  dopływ światła naturalnego do pomieszczeń  służbowych.

                                                   Termin realizacji – 30 czerwca 2007 roku


                                               U  W  A  G  I

1. Zwracam uwagę , że dalsze odkładanie w terminie prac związanych z prawidłowym  utrzymaniem obiektu może spowodować jego nieodwracalną degradację co niewątpliwie zwiększy koszty remontowe.

2. Zwracam uwagę na zwiększenie  środków finansowych z zakresu medycyny pracy.

3. Zwracam uwagę na zapewnienie odpowiedniej ilości artykułów biurowych.

                                        P  O  U  C  Z  E  N  I  E

Od wydanych zaleceń pracodawca może wnieść sprzeciw do właściwego inspektora pracy Państwowej Inspekcji Pracy. Sprzeciw wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia zalecenia.

                                                                         asp.sztab. Lucjan Dutkiewicz

 

drukuj